diumenge, 9 de setembre del 2012

20 EXERCICIS DEL NOU TESTAMENT Nº 7


EXERCICIS DEL NOU TESTAMENT  Nº 7


Títol: "La Tempesta o Aturada en el Viatge a Egipte"
Autor: Il Giorgione

Textos: Mat 2, 13-15


1) Aplica l'esquema d'interpretació iconogràfica.

2) S'ha dit que en aquesta obra té gairebé més importància el paisatge que l'escena representada. Quins arguments podries utilitzar en favor d'aquesta hipòtesi?.

3) Compara amb aquesta obra:


“Paisatge”. 1532.
Albertch Altdorfer
Poques són les dades de que disposem sobre aquest extraordinari pintor del centre d’Europa. Fill d’un modest pintor, aviat obtingué una bona posició social que li permeté ocupar un lloc en el Consell de la ciutat de Ratisbona, on fou arquitecte municipal fins l’any de la seva mort el 1538.
Format en l’ambient del darrer gòtic, a la seva joventut viatjaria per les diverses ciutats alemanyes i, probablement als Països Baixos i a l’Itàlia Septentrional. En qualsevol cas, la seva creació artística no tingué res a veure amb el d’aquestes regions. S’ha dit que Altdorfer: “més que el pintor de les accions, va ser el pintor de les emocions”, es potser per això que a les seves obres, els personatges passen a un segon pla, i és la naturalesa la que manifesta els estats expressius de l’acció i els dels propis personatges.
Els boscos, els arbres, la molsa, les roques, el cel, els núvols, el riu, la llum d’albades o com en aquest cas de vesprades, els edificis que s’endevinen en la llunyania, adquireixen la seva pròpia ànima, i els temes, sovint religiosos, queden reduïts a la dimensió d’anècdota que transcorren en la grandiositat d’una naturalesa que, a cops pot ser exultant, o d’una placidesa o serenor extraordinàries com en l’obra que observem.
Per a ell, el paisatge era una cosa real que existia fora i independentment de l’individu, potser va ser això el que el va dur a realitzar, per primer cop a la història, obres amb la única finalitat de representar un paisatge. Símbol de la plenitud de l’art del Renaixement i l’inici d’un nou gènere establert a partir d’una nova relació entre l’home i la Natura.

4) Quin seria l'ambient de la Natura en l'obra de Giorgione?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada